V roce 2000, kdy vznikla společnost ITeuro, ještě Infor ani neexistoval. Přesto se od začátku v ITeuro zaměřujeme na jeden klíčový produkt – Infor CloudSuite Industrial (SyteLine), ERP systém vyvíjený speciálně pro potřeby výrobních firem. Infor záhy po svém založení toto řešení koupil. A obdobně mnoho dalších, až se z Inforu stal jeden z největších světových výrobců podnikových aplikací.

Oproti svým globálním konkurentům funguje Infor přece jen jinak. Například dlouhodobě poskytuje informační řešení jako službu, a přestože se chystá vstoupit na burzu, je stále v soukromém vlastnictví. Jedním z největších investorů je skupina Koch Industries nedávno zesnulého vizionáře Davida Kocha, podle žebříčku magazínu Forbes 11. nejbohatšího muže planety. I to něco svědčí o síle Inforu. Více si o firmě řekneme v rozhovoru s Davidem Zemanem, obchodním ředitelem pro střední a východní Evropu.

IT euro

Infor patří ke třem největším výrobcům podnikových aplikací na světě. Přesto je v Česku jeho jméno ve srovnání s nejbližší konkurencí mnohem méně známé. Čím to je?
Značka Infor vznikla v USA přibližně před 17 roky, ale historie produktů, které nabízíme, je mnohem delší. V prvních letech se firma soustředila na akvizice těch nejlepších podnikových aplikací v jednotlivých odvětvích. Následně došlo k harmonizaci a konsolidaci portfolia až do podoby, jak známe produkty dnes. Ty jsou rozděleny podle odvětví, například automotive, industrial manufacturing nebo food & beverage. Jen v posledních pěti letech jsme investovali na dvě a půl miliardy dolarů a integrovali více než 1 800 produktů, abychom měli řešení šitá na míru zákazníkům v jednotlivých odvětvích.

 

»DÍKY UCELENÉMU PORTFOLIU MENŠÍM FIRMÁM POMÁHÁME RŮST, ZATÍMCO NADNÁRODNÍM SPOLEČNOSTEM POMÁHÁME ŘÍDIT KOMPLEXNÍ FIREMNÍ PROCESY NAPŘÍČ ZEMĚMI A KONTINENTY.«

 

Čím je tedy Infor dnes, co ho nejlépe charakterizuje?
Společnost Infor je světovým lídrem v oblasti podnikového softwaru poskytovaného jako služba a strategickým technologickým partnerem pro více než 68 000 zákazníků. Přibližně 9 500 zákazníků využívá systém už pouze jako službu. Firma zaměstnává celosvětově na 17 500 odborníků a konzultantů. Současné portfolio obsahuje přes 450 různých produktů pro většinu hlavních odvětví a vertikál.

 

Jaké firmy Infor oslovuje a co jim nabízí?
V našem regionu se zaměřujeme na průmyslovou výrobu, strojírenství, automotive, ale máme zde i zákazníky z oblasti potravinářství nebo logistiky. Z pohledu velikosti firem se dá říci, že máme zákazníky od malých až po nadnárodní společnosti a holdingy. Díky ucelenému portfoliu menším firmám pomáháme růst, zatímco nadnárodním společnostem pomáháme řídit komplexní firemní procesy napříč zeměmi a kontinenty. Vzhledem k tomu, že dokážeme pokrýt naprostou většinu požadavků, které naši zákazníci mají, stáváme se pro spoustu zákazníků strategickým partnerem.

 

ITeuro je českým Gold Channel Partnerem Inforu. Jak funguje Infor z pohledu partnerské sítě a odlišuje se tím nějak od svých globálních konkurentů?
Od počátku razíme strategii kvality před kvantitou. Proto před vstupem každého nového obchodního partnera do naší obchodní sítě diskutujeme přínosy pro Infor a naše zákazníky.
Partneři jsou rozděleni do kategorií podle míry spolupráce od základní úrovně až do nejvyšší úrovně, což je takzvané Gold Partnership. Zatímco v zahraničí, tím teď myslím hlavně západní Evropu, vystupuje Infor jako dodavatel softwarového řešení a i implementační partner, tak ve střední a východní Evropě preferujeme cestu spolupráce s obchodními partnery.

 

Jak si v tomto směru vede ITeuro?
ITeuro vnímám jako jednoho z top partnerů v rámci evropského regionu a zároveň jako partnera, který se jasně profiluje do oblasti výrobních podniků, kam pozicujeme řešení Infor CloudSuite Industrial (SyteLine). Množstvím referencí, odborností konzultantů a mírou spolupráce se řadí jednoznačně na přední příčky, proto má status Gold Partnera.

 

»ITEURO VNÍMÁM JAKO JEDNOHO Z TOP PARTNERŮ V RÁMCI EVROPSKÉHO REGIONU.«

 

Na co se zákazníci ITeuro, kteří využívají produkty Inforu, mohou v nejbližší době těšit?
Budeme i nadále podporovat integraci jednotlivých produktů Inforu přes naši platformu Infor OS. Sledujeme všechny trendy, které se v poslední době u zákazníků objevují. Rapidně nastupují mobilní technologie i v místech a odvětvích, kde to v minulosti nebylo úplně běžné. Dále nastupují technologie IoT do procesu automatizace ve firmách, ale i řešení „lokálních“ výzev v podobě nízké nezaměstnanosti a nutnosti zjednodušit adaptaci nových zaměstnanců na práci s našimi systémy. Za zmínku určitě stojí i platforma umělé inteligence Coleman, reportingové nástroje Birst nebo dEPM.

 

Proměňuje se nějak přístup Inforu k inovacím a celkově nabízeným produktům a službám v průběhu času?
Součástí změn, které jsou na trhu s podnikovými aplikacemi, je hlavní trend, který Infor razí už od svého vzniku, a to je cesta jedné verze. Cesta, kdy zákazníci používali implementované řešení, „konzervovali“ ho na delší dobu a po několika letech plánovali celoroční upgrade, aby přešli na verzi, která je v době spuštění již zastaralá, je slepá. Proto se snažíme všem zákazníkům nabízet řešení jako službu, kdy všichni zákazníci používají neustále tu nejnovější verzi našeho řešení a mají přístup ke všem novinkám, které jsou do systému dodávány na měsíční bázi. Protože tato cesta přináší zákazníkům skutečný benefit pro jejich byznys. Obavy z cloudu přejdou i v českém prostředí a za Infor mohu říci, že jsme opět vsadili na nejlepší možné partnerství – spolupracujeme s Amazonem. Naše cloudové služby jsou postaveny na technologiích AWS (Amazon Web Services). Tato platforma tvoří třetinu světového cloudu a výrazně převyšuje podíl Googlu, Microsoftu nebo IBM.

 

Lze srovnat práci v Inforu s předchozími působišti?
Můžu Infor srovnávat s prací v jiných nadnárodních společnostech, které se zaměřovaly na dodávky podnikových aplikací do víceméně stejného segmentu firem. Rozdíl je v tom, že pokud máte produkt – software, který v průběhu jeho životního cyklu začnete ohýbat, aby dělal něco, k čemu nebyl určený, třeba nabízet ho jako službu místo instalace on-premise, nutně dojdete k bodu, kdy si řeknete, že by bylo mnohem výhodnější celé řešení prostě naprogramovat znovu. Tak, aby reflektovalo nové technologické možnosti v odvětví IT. Což je přesně ten moment a to rozhodnutí, které Infor před časem udělal. Proto se posouváme z pozice prodejce řešení do pozice poskytovatele služby. Další dodavatelé včetně mých předchozích zaměstnavatelů si tuto situaci teprve začínají uvědomovat, proto jsem rád, že jsem měl možnost spojit svoji budoucnost právě se společností Infor.

 

David Zeman

Ve společnosti Infor zodpovídá za region střední a východní Evropy, kde reprezentuje zájmy a aktivity firmy, které se snaží časově skloubit s rodinou. Je ženatý a má dvě děti. Rád se věnuje pohybu – běhá, jezdí na kole, hraje golf. O něco méně obvyklou zálibou je jachtaření.

 

Článek najdete v časopisu IN-IT, čísle podzim a zima 2019.

cookies image
Cookies

This website requires your consent for us to use individual data in order to show you information relevant to your interests, among other things. To give your consent, click the "OK" box.
You can reject all cookies .

Cookies settings

Here you can customize cookies according to your preferences.

Necessary cookies
Technical cookies are necessary for the proper functioning of the website and all the functions it offers. They facilitate, among other things, the effects of filters and the storing of privacy settings. We do not require your consent to the use of technical cookies on our website. For this reason, technical cookies cannot be individually deactivated or activated.
Analytic cookies
Analytical cookies allow us to measure the performance of our website and our advertising campaigns. We use them to determine the number of visits and sources of visits to our website. We process the data collected by means of these cookies in aggregate, without using identifiers that would point to specific users of our website. If you disable the use of analytical cookies in relation to your visit, we lose the ability to analyse the performance and optimise our measures.
Personalized cookies
We also use cookies and other technologies to tailor our store to the needs and interests of our customers so that we can provide you with a better experience. The use of personalised cookies allows us to avoid explaining unwanted information such as irrelevant product recommendations or unhelpful special offers. Moreover, the use of personalised cookies allows us to offer you additional features, such as product recommendations tailored to your needs.
Advertising cookies
Advertising cookies are used by us or our partners to show you relevant content or advertisements both on our site and on third party websites. This allows us to create profiles based on your interests, so-called pseudonymised profiles. From this information, it is generally not possible to identify you directly, as only pseudonymised data is used. If you do not consent, you will not receive content and advertisements tailored to your interests.
You can reject all cookies .