Listopadové Inforum 2015 Europe je za námi a my se můžeme pustit do stručné rekapitulace. Vědět, kam Infor kráčí, kam se vyvíjejí produkty, mít možnost hovořit a diskutovat s produktovými manažery – to vše je pro nás i pro naše zákazníky důležité a přínosné. Podíváme se, co nového Infor a jeho řešení přinášejí, kam směřuje a na co se můžeme těšit. Nezapomeneme na novinky k Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) a související řešení od Business Intelligence po řízení skladů. Na závěr si uděláme malou procházku dílnou.
Trend přechodu do cloudu je v Inforu (i trendech od společnosti Gartner) patrný již několik let. Prakticky všechna klíčová řešení včetně ERP jako LN, SyteLine či System 21 jsou nabízena kromě on-premise řešení také v cloudu. Kromě ERP převádí Infor do cloudu i další navazující systémy od CRM, software pro řízení dodavatelského řetězce až po specializované doplňkové moduly, tak aby uživatelé všech produktů Inforu mohli využívat výhod, které cloud nabízí.
Pro cloud je důležité nabízet taková řešení, která odbourají potřebu specifických úprav. Na použitelnosti software bez úprav si společnost zakládá, což se dlouhodobě odráží v její orientaci na mikrovertikály. Koneckonců pro Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) 9 je k dispozici celá řada průmyslových vertikál, které řeší specifické potřeby jednotlivých odvětví (např. polygrafie, výroba obalů, opakovaná výroba nebo slévárenství).
K propojení jednotlivých i cizích řešení, ať už jsou nasazena v cloudu či on-premise, pomáhá komunikační platforma ION. To však není jediným přínosem plaformy. Díky tomu, že je ION postaven na otevřených standardech a způsobu výměny dat, umožňuje automaticky vytěžit informace (nikoliv jen data) pro Business Intelligence a další aplikace.
V souvislosti s nejnovějšími trendy musíme zmínit i akvizici společnosti GT Nexus. GT Nexus je platforma pro výměnu, respektive sdílení informací mezi podniky. Svou základní myšlenku vysvětluje takto:
„Kdykoliv na sociálních sítích, jako je Facebook nebo LinkedIn, upravíte svůj profil, okamžitě se o tom dozví vaši „propojení“ přátelé. Jediná změna a celá síť má k dispozici stejné informace – okamžitě. Ve světě dodavatelských řetězců dostává tento model zcela nový rozměr. Objednávky, dodávky, produkty, faktury, platby a stovky dalších komplexních a dynamických objektů jsou reprezentovány pouze jednou, v cloudu, takže celý váš dodavatelský řetězec pracuje na základě stejné verze pravdy.“
Když se spojí Infor cloud + ION + GT Nexus, dostáváme se s možnostmi do říše snů…
Nás a naše zákazníky pochopitelně zajímá klíčové ERP řešení, které dodáváme na český a slovenský trh. Na konci října byla uvolněna verze 9.00.30. Přestože se mělo jednat především o servisní update, dočkali jsme se řady novinek.
Nová verze SyteLine s sebou přináší možnost používat nové doplňkové moduly: například Employee Self-Service – samoobslužný portál pro zaměstnance, Process industry pack pro procesní výrobu (např. potravinářství, výroba plastů či chemie), nebo Molding industry pack pro slévárenství a opakovanou výrobu.
Řady vylepšení se dočkal i modul pro řízení zaměstnanců – nově je k dispozici formulář Zaměstnanec 360, který poskytuje komplexní přehled o zaměstnanci na jednom formuláři. Stejný koncept se objevuje i u položek, zákazníků a dodavatelů.
Řada uživatelů používá domovské stránky. K tomuto konceptu přibyla další možnost, kdy si uživatelé mohou nadefinovat vlastní startovací stránku, se svými ukazateli KPI z modulu Workbench nebo Business Intelligence.
Další verze (9.01.00) je plánována na polovinu příštího roku. Těšit se můžeme na vylepšení v oblasti plánování APS, nové standardní datové pohledy, vylepšení v projektovém řízení, jednodušší zobrazení souvisejících dat a další. Chystají se propojení na další produkty Inforu i třetích stran.
Špičkové ERP je podmínka nutná, nikoliv dostačující pro rozvoj kterékoliv firmy. Zmíníme několik zajímavých řešení z portfolia společnosti Infor a jejich partnerů.
Configure, Price, Quote (CPQ) – je řešení pro konfigurovatelné výrobky. Základem je modul Configuration (stejný jako v SyteLine 8 či 9). K tomu přidáme portál pro zákazníka nebo sales portál zaměřený na přeprodej – zákazník si tak produkt zkonfiguruje sám. K tomu přidejme 2D a 3D CAD Automation, aby zákazník viděl, co si objednává, a výroba dostala relevantní podklady rovnou v elektronické podobě. Výsledem je zajímavý balíček, který přináší zvýšení prodeje, zrychlení prodejního cyklu atd. Řešení je možné integrovat nejen se SyteLine, ale i s dalšími produkty, např. Infor LN, MS AX, Oracle, …
Business Inteligence (BI) – podle motta „Make your business users self reliant with Infor BI“ se nová verze ještě více zaměřuje na samostatnost uživatelů, tj. vylepšuje uživatelské rozhraní a dodává nové nástroje pro jednoduché dotazování. BI je o informacích a nástrojích, jak je získat – nově je k dispozici nativní klient (kromě internetového prohlížeče) pro mobilní platformy Android, iOS a také pro Apple Watch. In-Context BI s platformou Ming.le zobrazí kontextově relevantní informace z BI do vašeho informačního systému (nejenom SyteLine), tak říkajíc uživateli rovnou pod nos.
Za zmínku stojí také řešení pro řízení skladů, jež uživatelé znají nejčastěji od zkratkou WMS (Warehouse Management System). Pro SyteLine nabízí Infor řešení SCE (Supply Chain Execution), které pokrývá nejen řízení skladů (od příjmu po expedici), tedy klasické WMS, ale také objednávání, řízení dopravy a lidí, a to včetně plánování práce.
Závěrem pár slov o šikovném řešení pro SyteLine od partnerské společnosti Lake corp. Co kdybychom při „procházce“ dílnou zachytili signál nějakého strojního zařízení či pracoviště, který nám řekne, co je zač? Co kdybychom pak zobrazili v SyteLine informace relevantní k danému stroji – kde se nachází, kdo na něm dělá, co se na něm dělá, co je v plánu, jaká je výkonnost, zmetkovitost? Stačí k tomu pár bluetooth čipů, notebook či tablet, SyteLine a Beacon-Trak.